Menu Zavřeno

Sestavování výbavy

Nejdříve ze všeho si musíme uvědomit, že v PvP aréně fungují pouze základní staty předmětů, čili až tři horní řádky označené jako Hodnoty platné v PvP. Proto se snažíme volit předměty takovým způsobem aby byly tyto hodnoty pokud možno co nejvyšší. Tyto hodnoty můžeme ještě navýšit využitím run moci, které zvyšují level předmětu, tj. i základní hodnoty předmětu.

základní hodnoty platné v PvP

Co se týká defenzivních předmětů (torzo, helma, ramena…), tak bude většina hráčů nosit neobyčejné/legendární/unikátní předměty s pokud možno co nejvyššími základními staty. Rozdíl ve výbavě bude patrný spíše ve volbě zbraně. Pro ilustraci výběru výbavy nám bude sloužit následující figura. Na úroveň kresby nehleďte, autor je sofistikovým vyznavačem minimalismu.

přehled postavy v aréně

Obouruční vs. jednoruční zbraň?
Mezi obouručními a jednoručními zbraněmi v aréně může být 300-400 dmg rozdíl, nicméně stejně v aréně uvidíte většinu hráčů se zbraněmi jednoručními. Důvod pro toto je, že s jednoručkou může mít hráč štít, který v aréně hraje poměrně důležitou roli a umožňuje hráčům přežít.

Jaké jednoručky můžeme využít?
Jednoruční zbraně se dělí do několika kategorií:

  • Zbraně s hodnotou kritických zásahů:
    Některé zbraně mají v základních statech hodnotu kritických zásahů. V současnosti se setkáte s tím, že většina hráčů bude preferovat právě tento druh zbraní, neb díky navýšení šance na kritický zásah (až o +25%) poskytují prakticky největší možný damage output. Příkladem těchto zbraní je například Vargulf či regionální zbraně (Oáza, Destrukce či severské zbraně), které se dají farmit na příslušných regionálních mapách.
  • Zbraně se zvýšeným základním zraněním:
    Dalším druhem zbraní jsou zbraně, které mají vyšší základní zranění. Krásným příkladem takového druhu zbraní je například Gwenfara. Člověk se s těmito zbraněmi často nesetkání, nicméně ojedinělý kritický zásah od této zraně může opravdu zabolet.
  • Zbraně se zvýšenou rychlostí útoku:
    Posledním druhem zbraní jsou zbraně, které mají vyšší základní rychlost útoku. Běžná rychlost útoku je 1,0, nicméně třeba Zlověstné/Mrazivé pavoučí zbraně dostupné z eventu Blackborg mají základní rychlost 1,18. Pro hráče kteří rádi spamují schopnosti proto toto nemusí být špatná volba.

Pochopitelně jednotlivé herní třídy se budou na výběr zbraně dívat odlišným způsobem. Rangerové budou například stát před rozhodnutím zda vzít dlouhý či krátký luk. Výhodou dlouhého luku je snížená spotřeba koncentrace o 20%, zatímco krátký luk má o 18% vyšší rychlost útoku. Trpaslíci budou stát před rozhodnutím zda si vzít obouruční zbraň kvůli delšímu dostřelu či jednoruční zbraň a hrát s ní na krátkou až střední vzdálenost v kombinaci s absorbérem či kleštěmi. Warové naleznou krásnou kombinaci v Zlověstné/Mrazivé pavoučí sekeře, jelikož ta zvyšuje rychlost útoku, ale zároveň si nese svou základní vlastnost sekery, čili že zvedá i hodnotu kritických zásahů. Ve většině případů platí, že výběr zbraně nehraje až takovou roli dokud umí hráč svou herní postavu zahrát, nicméně výběr správně zbraně může zabijáka proměnit v monstrum.

Štít nebo toulec/kniha/kleště?
V současné chvíli lze 80% hodnoty kritických zásahů v aréně dosáhnout pouze s obtížemi. Se štítem (nepočítáme-li wary) je to prakticky nemožné. Proto se občas setkáte s mágy používajícími knihu či rangery navyšujícími svůj kritik skrze toulec. Trpaslíky s kleštěmi člověk tak často nepotká, neb jednoruční zbraně si u nich vyžadují aby byli na krátkou vzdálenost, tudíž většinou volí absorbér aby přežili. Stejně tak však volí většina ostatních střelců.

Warové na toto pohlíží trošku odlišně, neb některé jejich štíty mají místo hodnoty odolností navýšenou hodnotu kritických zásahů. Příkladem takových štítů je například Dračí štít či Gwenfařin spektrální štít. Zvláště druhý ze zmíněných štítů je nesmírně efektivní.

V rámci R220 došlo k představení plášťů síly, které v mnohém zamíchají současnými sestavami do arény.

➜ pokračovat na Přihlašování a statistiky zápasu