Bigpoint představil plán na druhou část roku 2019. Můžeme se těšit na úpravu boss fightů, výroční event, ponkování plášťů a přepracování Kingshillských stok. Zároveň bylo naznačeno co nás čeká ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Vyvstává však otázka, zda si na sebe vývojáři nenabrali více než zvládnou, což prozradí až čas.

Obecně velmi kladně hodnotím množství novinek, které chtějí do Drakensangu prosadit, nicméně jsem značně skeptický zda se to povede skutečně realizovat v plánovaném čase. Důvodem mé skepse je skutečnost, že event Dragan byl očekáván v únoru tohoto roku a po přesunutí na květen 2019 byl nahrazen eventem Poraz neporazitelné. Dragan byl přesunut do třetího čtvrtletí, nicméně se může klidně stát, že se ho v tomto roce nedočkáme. Pozitivem je alespoň skutečnost, že nás čeká další Poraz neporazitelné, kde bude možnost portování Dragana za sférické fragmenty či temné mince.
R219
V rámci patche 219 by mělo dojít převážně k opravě chyb. Vývojáři zároveň dostanou dostatečné množství času pro posbírání zpětné vazby od komunity a plánování následujících událostí v DSO.
R220
Release 220 s sebou přinese úpravu boss fightů. Zatím není moc jasné co si pod tím máme představovat. Jediné co zatím víme je, že dojde ke zkrácení animace vyvolání bossů, což osobně považuji za velmi pozitivní a přínosné neb čekání na to, než Sigrismarr uráčí zvednout svou zmraženou zadnici, trvalo mnohdy i déle než jeho samotné zabíjení. Mimo jiné dojde také k úpravě eventového okna.
R221
Předchozí dva patche byly svým způsobem vycpávkové. Velký nášup novinek nás čeká v aktualizaci s číslem 221. Můžeme se těšit nejenom na Výroční event, ale také na opakující se Poraz neporazitelné, což ocení převážně hráči, kterým ještě chybí nějaké loutky. Svým způsobem se těším na oba eventy, nicméně loňská výroční aréna mě poněkud zklamala (převážně z toho důvodu, že prakticky nehrálo roli na jaké obtížnosti to hráč běhal a vyšší obtížnosti nebyly nijak lépe ohodnoceny). Nicméně na Poraz neporazitelné se vyplatí opět šetřit sférické fragmenty.
Hlavní novinkou toto patche však bude tzv. Equipment upgrade 1.0. Co si můžeme pod tímto pojmem představit? V jednoduchosti půjde o přidání možnosti přenášet očarování do plášťů, což doposud nešlo. Nemáme zatím moc bližších informací o tom jak přesně to bude probíhat a jaká očarování půjde přenášet, nicméně oceňuji, že budeme mít možnost dalších úprav herního charakteru. Zároveň dojde k tomu, že hráči, kteří měli předtím splněný úkol na výrobu Pláště moci dostanou kompenzaci za odstraněný úkol.
R222
Patch s hezkým číslem 222 by měl být posledním v rámci druhého čtvrtletí. Bude nám představen přepracovaný event Kingshillské stoky. Sám za sebe mohu říct, že se na něj těším, protože runy na hodnotu odolností se hodí vždy.
Tým BP zároveň nastínil úpravu regionálních unikátních předmětů. V praxi by to prý mělo vypadat tak, že pokud bude hráč chtít navýšit odolnosti například proti ledu, tak bude výhodnější sáhnout po předmětech z Nordlandu. Uvidíme jak se tato změna dotkne aktuálně hraných setů a zda bude třeba pořizovat toto vybavení (například zavedením nutnosti mít ten či onen typ odolností pro přežití na některé z map).
Poslední, ale pravděpodobně největší změnou v rámci tohoto patche je odstranění obchodníků od bossů. Jinými slovy už nebude možnost kupovat unikátní předměty. Přiznám se, že mne překvapilo jakou vlnu nevole zvedla tato zpráva. Líbí se mi to, že unikátní předměty budou skutečně „unikátní“, nicméně jsem byl spíše zastáncem stávajících poměrů, kdy se hráči, kteří nebyli obdařeni takovým štěstím, mohli upínat alespoň k myšlence, že když jim unikát nepadne, tak jej mohou koupit za poctivě nafarmené materi. Osobně bych přijal spíše variantu ponechání obchodníků, nicméně za cenu výrazného zvednutí ceny unikátních předmětů.
BP zároveň naznačilo, že dojde k úpravě šance na dropnutí unikátních předmětů z bosse. Nicméně teprve čas naznačí jak moc mylné bylo toto rozhodnutí.
Osobní hodnocení Q2: 8/10
Líbí se mi většina novinek, které plánuje Bigpoint do hry přivést, nicméně se bojím, že si ukousli opravdu velký kus práce, který nestihnou realizovat včas.