Společně s přáteli a členy gildy jsem dokončil event Zamořené Kingshillské stoky a rozhodl jsem se na něj sepsat zpětnou vazbu.
Shrnul jsem několik bodů, které vždy okomentuji. Musím ještě předem prohlásit, že jsem pořídil plášť (roucho akce), abych obešel určité negativní stránky eventu a pomohl mým přátelům a členům gildy zdárně dodělat tento event.
Klíče ke stokám a hradní ventily
Klíče ke stokám šly velmi dobře farmit před hotfixem R222, ve kterém však došlo k deratizaci Bouřlivých hor za využití gama záření. Klíče z těchto krys stále padaly, nicméně jich nebyla ani jedna šestina původního množství. Každopádně si myslím, že vzhledem k délce eventu se klíče dají nafarmit, byť se jedná o grind, ale je to něco, co k eventu patří. Osobně bych byl rád, kdyby třeba množství krys bylo navýšeno vždy v určitou dobu pro určitý dungeon a nutilo by to hráče hledat dungeon, ve kterém jsou zrovna přemnoženy.
Hradní ventily se daly poměrně dobře získat z prasátek, takže na toto si nelze stěžovat. Zároveň jsou Stoky pod hradem jednou z nejlepších oblastí pro zisk postupu (zvláště má-li hráč k dispozici buff Sprcha odznaků).
Esence protijedu a její zisk
Esence protijedu je kapitola sama o sobě. Zisk této esence ani v nejmenším nevyvažoval její spotřebu (jak na Stokách pod hradem, na minivýzvách i na Opuštěné chodbě stok a Mhorblikovi). Právě esence tedy byla mým osobním důvodem pro pořízení roucha akce. Mnohdy jsem se proto ocitl ve skupině čtyř hráčů jako solo dmg, ale díky spolupráci (ve formě stacku ničitele) a disciplíně se nám podařilo červy udolat. Bez roucha by však má spotřeba esence šplhala do řádů desítek až stovek tisíců esence (vzhledem k počtu kol, která jsem na eventu odběhal).
Jako politováníhodnou beru i chybu během které opakovatelný úkol na záchranu občanů dával zprvu 999 temného prachu namísto esence protijedu.
Osobně se obávám toho, aby i následující eventy nerazily filozofii: „Pořídit roucho nebo TM, jinak si člověk event nezahraje.“.
Peti a runy
Co se týká petů, tak to je další kapitola sama o sobě. Bohužel neznám nikoho, komu by padla Fajnová krysa či Smrtící mrknutí. Nicméně Krysí král při svém prvotním zjevení padal ve velkém a hrudky hlíny ze Stok dávají hezké odměny.
Runy odolnosti na jed či jedovatých trnů bohužel moc nepadají (odolnost na jed jsem získal asi 8x, trny zatím žádné).
Nová mapa + nový boss (Mhorblik)
Opuštěné chodbě stok se nedá nic vytknout, každopádně nový boss (Mhorblik) mne celkem zaujal. Osobně se mi velmi líbí jeho mechaniky, jako například debuff v podobě výbuchu, který zraní a umlčí spoluhráče, což nutí hráče se držet od sebe ve větší vzdálenosti. Hodně zajímavá je i jeho schopnost toxického výbuchu, který bere hráčům procentuální část z maximálních bodů života, pokud se tedy zavčas neschovají na určitém místě (zde za dvěma kameny u bosse). Samotné vypouštění toxického plynu v části místnosti je také hezký nápad. Osobně bych zašel asi dál a nastavil, aby tento plyn více zraňoval hráče a nutil je se na mapě vždy přemístit.
Odměny a postupové lišty
Myslím si, že na odměny v tomto eventu si pravděpodobně ani nelze stěžovat. Univerzální runa i univerzální drahokam jsou věci, které se jen stěží odmítají. U postupových lišt je velmi důležité naplno využít buff Sprcha odznaků (za odemčení nové postupových lišty). Pro mnohé hráče bohužel splnění tohoto eventu vyžaduje buď dostatek času, investici temných mincí do esence nebo dobré známosti. Nicméně za odměny, které nám tento event nabízí, ta námaha rozhodně stojí!
Nové unikátní předměty
Líbí se mi, že set Krotitele jedu, který byl představený v letošním eventu, vnáší do hry novou možnost variability a představuje tudíž zajímavý a nový herní styl. Osobně na něj pravděpodobně přecházet ještě nebudu, nicméně určité předměty si ponechám pro připravovaný transmog (možnost změnit vzhled předmětu za vzhled jiného předmětu, bude uvedeno v R223). Dlouho jsem totiž ve hře prahl po nějaké formě špičatého klobouku (klobouk z Destruktora, který vypadá jako bych si na hlavu nasadil dopravní výstražný kužel, nepočítám). Ještě to chce nějakou lulku a budu plně spokojen. 😊
Běsnící červi (minivýzvy)
Přiznám se, že když vyšly letošní minivýzvy, tak první, co jsem si pomyslel bylo: „Můj bože, to je ale blbost… *autentický zvuk plácnutí se do čela*“. Po čase se však můj názor změnil na: „Není to tak hrozné, ale chtělo by to (tu myšlenku) ještě dotáhnout.“. Původní nastavení, kdy byly minivýzvy v konkrétní časy (a byla na ně jen hodina), mi přišlo nesmyslné.
Jak asi většina z Vás ví, tak jsem stále student, a byť může být Vaše mínění o studentech jakákoli (především pokud si myslíte, že je to „lážo, plážo a pohoda“), tak Vás mohu ubezpečit, že se to v liší jedinec od jedince. Já osobně beru svůj studijní obor jakožto řeholi, během které si nedovolím třeba na přednášce otevřít DSO se slovy, že si jdu odběhnout minivýzvu. Podobně to má, si myslím, i většina hráčů, kteří tráví svůj čas nejen ve hře, ale i praci, a to bez rozdílu, zda pracují na směny či mají stálý režim. Stejně ve výsledku přijdou o část minivýzev.
Právě pro výše uvedený fakt jsem kritizoval předchozí nastavení minivýzev, nicméně nové nastavení, které dává na minivýzvu dvě hodiny času namísto jedné, je daleko příjemnější. Zároveň odměny ve výzvách (především měšec broušených drahokamů a drakenová jádra), jsou hezké rozšíření mých zdrojů.
Nastiňoval jsem výše, že by se mi líbilo, kdyby myšlenku minivýzev „dotáhly“. Abych blíže doplnil, co tím myslím, tak má představa byla zhruba takováto:
…Namísto 48 separovaných minivýzev udělat 12 minivýzev, každou po čtyřech lištách (12 x 4 = 48). S tím, že lišty by byly identické a odemykaly se postupně (stejně jako v eventu Toxické výpary), akorát by bylo třeba vždy jít do jiného dungeonu, ve kterém se zrovna nacházejí červi. Na každou z výzev by bylo 8 hodin a běžela by od 10:00 do 18:00. Tímto by měli možnost výzvy plnit i lidé, kteří pracují na „směny“ se standardní pracovní dobou. Když se nad tím zamyslíte, tak neprezentuji nic novátorského, prakticky navrhuji spojit všechny čtyři minivýzvy do jedné řady. …
Shrnutí
Po delším rozmýšlení musím uznat, že jsem zhruba na pomezí. Neřadím se ani mezi hráče, kteří by event opěvovaly, ani mezi ty, kteří jej vysloveně haní. Nepopírám, že mnohé z výše uvedených problémů, byly vyřešeny koupí roucha akce, nicméně to neznamená, že bych na tyto „problémy“ zapomněl či je záměrně ignoroval. Nepatřím k lidem, kteří by „fňukaly“ nad tím, že věci nejdou splnit. Myslím, že prostá skutečnost, že jsem pomohl a pomáhám dokončit event (ať už hlavní event, Toxické výpary, tak i Běsnící červi) hráčům, kteří roucho či zdroje nemají, hovoří sama za sebe. Právě díky tomu si uvědomuji problémy a nedokonalosti daleko lépe než někdo, kdo bezmyšlenkovitě investuje peníze do roucha a zapomene se na věci dívat objektivně.
Ale abych dokončil mé hodnocení. Přišel jsem s následujícím bodovým hodnocením, kdy přičtu eventu kladné a záporné body a ve výsledku je sečtu. V případně, že bych minul interval [0;10], tak hodnotu nastavím jako limitně se blížící k jednomu z konců intervalu hodnocení. Berte prosím v potaz, že body, které rozdávám je čistě subjektivní (stejně jakožto celé toto zhodnocení).
Kladné body:
- Velmi hezké odměny v hlavním eventu (+5)
- Hezké odměny v minivýzvách (+1)
- Nový boss (+1,5)
- Nový unikátní set (+1)
- Noví společníci (+1, jen za krysího krále)
- Fungující staré buffy (+0,5, byť jsem je nevyužil)
Záporné body:
- Velmi omezený zisk esence protijedu na jejich spotřebu (-3,5)
- Omezený drop klíčů mimo „bug“ (-1)
- Nepoměr náročnosti mezi červem pod hradem a Mhorblikem (-0,5)
- Fajnová krysa a Smrtíci mrknutí prakticky nezískatelné (-0,5)
- Časové rozvržení minivýzev (-1)
- Nedostatečné informace (např. ne/dropování Krysího krále) na oficiálních kanálech (-0,5)
Celkové hodnocení: 3 / 10