Menu Zavřeno

Zhodnocení eventu Slavnost duchů a Návrat mrtvých

Letošní iterace Slavnosti duchů se pomaličku blíží ke konci, a proto jsem se rozhodl „sešmoulovat“ nějaké vlastní zhodnocení tohoto eventu. A aby to nebylo takové nudné čtení, tak jsem zhodnocení zpracoval formou fiktivního rozhovoru.

Kdy jsi dodělal event? Pořizoval jsi eventové roucho? Běhal jsi event i po jeho případném splnění?

Event jsem dodělal už během minulého týdne, ale na začátku tohoto týdne jsem ještě vyběhával event s členy gildy a přáteli, kterým chyběly nějaké body v postupu na obou lištách. Upřímně co se týká eventového roucha, tak jsem se rozhodl do něj neinvestovat. Zisk esence na druhé mapě pro mě byl dostatečný a Wendiga se mi v rámci jednoho buffu dařilo zabíjet. Je pravdou, že jsem investici do eventového roucha na chvilku zvažoval, ale poměrně rychle jsem tuto myšlenku odehnal.

Jakým způsobem se ti líbilo zpracování postupových lišt, které nejsou spojeny s obtížností?

Toto je poněkud ošemetná problematika. Pro lepší popsání situace bych se vrátil do doby, kdy byly postupové lišty (ve smyslu více postupových lišt) vůbec zavedeny. V závěru pak prezentuji svůj osobní názor.

První, čeho jsme se dočkali byly postupové lišty svázané s obtížností, které se objevily na eventu Poraz neporazitelné a pak pokračovaly eventem Zamořené Kingshillské stoky. Lišty bylo třeba plnit vždy na příslušných (a vyšších) obtížnostech, což bylo limitující pro hráče, kteří neměli potřebné staty.

Druhá forma zpracování lišt je patrná na aktuálním eventu Slavnost duchů, a to model ve kterém lišty nejsou svázány s obtížností. Toto dává možnost všem hráčů, bez ohledu na staty, splnit event. Pochopitelně s vyšší obtížností je zde i více postupu. Velmi často se setkávám s názorem, že na bolestivé obtížnosti se event nedá dodělat. Ano, je pravdou, že na bolestivé obtížnosti bude event trvat mnohem delší dobu než na INF3. Nicméně to není nic nového. Oproti modelu číslo jedna však mají všichni hráči možnost tento event dodělat (nejsou svazováni obtížností jako je tomu v modelu č. 1).

Bystřejší fanoušci almanachu mohli v jednom z mých představování novinek R225 postřehnout nové postupové lišty eventu Slavnost zimního slunovratu, které v podstatě představují třetí model, se kterým studio BigPoint přišlo. Čtyři lišty zde nejsou svázány obtížností, pátá lišta je spojená s Pekelnou I a poslední lišta je spojená s Pekelnou IV. Tento systém je prakticky kombinací výše uvedených dvou.

Osobně se mi líbí model číslo 2, který nelimituje hráče. Dává všem hráčům možnost event dokončit.

Jakým způsobem hodnotíš odměny v letošní iteraci Slavnost duchů?

Upřímně možnost zisk univerzálního drahokamu, univerzální runy, náhodného královského drahokamu a 14denního deluxe členství? Takto štědré odměny se jen tak nevidí. Pochopitelně cesta k nim je strastiplná nicméně když zvážím, že v minulosti se nám takových odměn nedostávalo anebo pokud ano, tak byl jejich grind daleko náročnější (vezměme si například časovou náročnost splnění úkolu pro univerzální drahokam na Draganově eventu).

Platí však jedno pořekadlo, že „bez práce nejsou koláče“ a podobnou analogii lze aplikovat i zde ve hře.Herní staty se samy nevylepší.

V rámci prvních postupových lišt byly představeny i eventové pláště na 3 hodiny. Co si o nich myslíš?

Panejo, dneska je to spousta náročných otázek. Pro jednou budu zcela upřímný. (Hah!)

Mně osobně se výskyt časově omezených rouch celkem líbí. Dává hráčům možnost taktizovat a zvažovat své priority. Uvedu malý příklad myšlenkového proudu: „Hmm… jak využiji eventové roucho? Na jednu stranu v Gwenfaře je potřeba zhruba o 20k více postupu než ve Wendigovi. Ale zase Wendigo je rychlejší, co se běhání týká a mně by se nyní spíše hodila více ta univerzální runa a royal drahokam. To je mi ale těžké rozhodnutí. A co kdybych to roucho prostě vyhodil, aby mi to ušetřilo rozhodování? (sarkasmus).“

Jsem člověk, který rád vymýšlí strategie a snaží se většinu procesů optimalizovat. Možnost takto uvažovat, jak člověk naloží se svými zdroji a určit si priority za cílem co největšího zisku. Nicméně rozumím tomu, že ne všichni takto uvažují.

Jedinou výtku, kterou bych k rouchům měl je skutečnost, že se spustí po jejich obdržení. Pokud hráči například přijde na návštěvu tchýně (a všichni moc dobře víme, že tchýni nelze na koštěti poslat zpět odkud přiletěla), tak nelze než plášť oželet. Do budoucna proto nemusí být od věcí udělat možnost, že plášť se spustí až jeho rozkliknutím v inventáři, ale bude mít zkrácenou dobu trvání. Taková hodina půl namísto tří hodin by pak byla dle mého názoru poměrně adekvátní.

Jakým způsobem hodnotíš farmu Sophiiných léků a světelné esence?

Abych pravdu řekl, tak možnost získávat léky ze Strážce na první mapě se mi celkem líbí. Když jsem četl první informace spojené s tímto eventem, tak jsem se bál, aby právě výše zmiňované léky neboli vstupy na druhou mapu, nebyly překážkou znemožňující splnění eventu.

Esence světla padá poměrně hezky na Cestě temným hvozdem. Osobně jsem si během plnění eventu nasyslil docela dost modré světelné i červené světelné esence abych byl případně připraven na další eventy. Poslední červi na Zamořených stokách mne totiž doslova „odesencovali“.

Jak se Ti líbí Návrat mrtvých neboli nová výzva eventu a nový boss Wendigo?

Návrat mrtvých je zajímavě zpracovaný event. Líbí se mi skutečnost, že člověk musí obíhat rituální kruhy a interagovat s kostmi, aby vyhnal Wendiga ze svého doupěte. Samotná mechanika vyvolávání, během které musí spoluhráči chránit vyvolávajícího je také hezká. Rád bych v budoucnu viděl (například v rámci boss fightů) větší důraz na spolupráci skupiny (právě například v podobě ochrany hráče, který vyvolává nebo například přerušení silné schopnosti bosse), což by proměnilo boj typu „stoupni si na místo, polož cihlu na tlačítko s mana elixíry, polož druhou cihlu na tlačítko s ledovou koulí a běž si dělat kafe“ (sarkasmus) na boj ve kterém by si každý člen skupiny připadal jako to „důležité kolečko celého mechanismus“.

Svým způsobem se mi proto líbí i nový boss – Wendigo. Možnost toho, že budu každou vteřinu rozdrásán (jelikož jeho hnáty působí poměrně vysoké škody) pro mě činí boss fight záživnější. Po obsahové stránce tedy hodnotím tuto novou výzvu jako povedenou.

Bodové ohodnocení

Kladné body

  • velmi hezké odměny (+8)
  • nový boss (+1)
  • štědrá farma drakenových jader (+1)
  • možnost nafarmit si modrou a červenou světelnou esenci (+0,5)
  • plnění eventu není podmíněnou obtížností (+0,5)

Záporné body

  • časová náročnost eventu (-2)

Celkové hodnocení eventu: 9/10

1 Comment

  1. waqwaq63

    Mám slabší postavu a hraju sám bez gildy na smrtící obtížnost duše na postup vůbec nepadaly (byl tam snížen nejendrop,ale i šance na drop) tak jsem musel event dělat na trýznivou (na pekelnou jedna bych nestíhal farmit esku) a stihl udělat jen Gwenfaru a proto hodnotím 5/10

Komentáře nejsou povoleny.

%d bloggers like this: