V dnešním interview vyzpovídá Amperion Amperiona některými z fiktivních jím vytvořených dotazů, které shrnou jeho mínění o doposud představených novinkách v rámci R221. Na zhodnocení novinek z R220 si budete muset ještě chvilku počkat.
Nové kombinované drahokamy

Toto vidím poprvé, o co se vlastně jedná?
Od nového patche 221 budou mít hráči možnost vytvářet tzv. kombinované drahokamy. Vezmeme tři různé královské drahokamy, spojíme je na ponku dohromady a dostaneme drahokam, který bude kombinovat vlastnosti jednotlivých drahokamů, avšak bude dosahovat pouze 75% příslušných hodnot. Takovýchto drahokamů můžeme mít až deset, nosit je ve všech slotech a kombinovat jak útočné, tak obranné kameny.
Jaký je důvod zavádět takovou novinku?
Když se zamyslíme nad současnou situací, tak zde máme část komunity, která již má vylepšené královské drahokamy a přebytečné kameny pro které doposud nebylo využití se jim kupí u kobolda. Tím, že na vylepšování drahokamů nebylo krom receptu a surovin ze strážců a bossů potřeba další drahokamy, tak někteří hráči skutečně narážejí na to, že pro tyto drahokamy nemají využití.
Přebytečné drahokamy je ale možno využít při vytváření plášťů, ne?
Ano, to je pravda a jsi opravdu bystrý člověk, když jsi položil tento dotaz, milý Amperione. Nicméně tato novinka přináší nové možnosti a variabilitu do toho co s případnými drahokamy dělat. Zajímavou perličkou může být jednoduchá kombinatorická úloha:
Máme pět druhů drahokamů – rubín, onyx, kyanit, diamant a ametyst. Pro kombinování na ponku využíváme vždy tři kameny. Kolik je možných kombinací pro výsledný drahokam?
Koho se tato novinka dotkne? Nebudou tímto pomyslné „nůžky“ mezi nováčky a veterány ještě více rozevřeny?
Nemyslím si, že toto povede k hlubšímu rozdělování hráčů na letité veterány a nováčky. Je pravdou, že nováčci si nemohou dovolit do tohoto ze začátku investovat své drahokamy, nicméně případné zvýšení statů, které kombinované drahokamy přinesou není tak drastické a neudělá z déle hrajících hráčů nesmrtelné polobohy. Krom toho se k tomuto kombinování eventuálně dostane každý hráč. Změny které tyto drahokamy přivedou nebudou tak drastické aby rozhodily balanc ve hře. A to tvrdím jako hráč, který ani zdaleka nemá „přebytečné“ královské drahokamy. 🙂
Jaké možnosti kombinovaných drahokamů jsou zajímavé?
Jak pravil jeden z mých oblíbených knižních autorů (schválně zda poznáte o koho se jedná): „Možnosti jsou nekonečné.“
Záleží tedy čistě jen a jen na vás čemu dáte přednost. Osobně považuji za zajímavé využít rubíny v helmě, jelikož runy síly (zvyšují zranění u předmětu) se tímto stanou validními a pravděpodobně preferovanými runami. Zajímavá může být i volba onyxů třeba do amuletu. Musíme si zde uvědomit, že většina hráčů kteří mají platinovou ozdobu a v ní pět modrých královských onyxů jsou k hodnotě 80% na INF4 velmi blízko. Nicméně investice do budoucna pro případné navýšení pekelných obtížností je dobrá. Jinak bude pravděpodobně nejčastější volbou kombinace tří obranných drahokamů.
Co si myslíš o „nepoměru“ týkajícího se tavení jednotlivých drahokamů na zářivý prach (surovina pro vylepšování zkombinovaných drahokamů) mezi jednotlivými stupni drahokamů?
Zde přijde pravděpodobně jediná velká výtka vůči tomuto rozhodnutí od BP. Osobně jsem očekával, že poměr lesklého prachu za rozložené drahokamy bude stoupat úměrně s úrovní drahokamů. Jinými slovy, že za obyčejný drahokam obdrží hráč více než kdyby tavil příslušné množství surových drahokamů ze kterých by daný obyčejný drahokam šel poskládat. Vytrácí se tím logika při rozhodování zda kameny pro tyto účely povyšovat, neb surové a odštípnuté drahokamy padají pochopitelně mnohem častěji než jejich vyšší stupně.
Úpravy run

Jen ve zkratce. O co se jedná?
Jsem rád, že jsi, Amperione, věnoval dostatek času studování mého představování novinek (pt. 1, pt. 2, pt. 3) a musíš se proto znovu ptát. Nicméně opakování je matka moudrosti. Jednoduše řečeno dojde k úpravě některých run, které již nadále nebudou runy, ale drahokamy, čili se budou vkládat do horních pěti slotů předmětu.
Co je na tomto vlastně pro hráče pozitivní?
Dojde k oživení některých drahokamů jako je například onyxova lebka. Nicméně vzhledem k informacím v Představení novinek z R221 (pt. 3) byly tyto hodnoty opět sníženy. Jakožto zajímavou považuji Jewel of Rage, která bude dávat šanci na spuštění efektu zvyšujícího hodnotu kritických zásahů a rychlosti útoku.
Hvězda zimního slunovratu bude jiná v čem? Někteří hráči o tom hořekují až se jim zapaluje půda pod nohama jako Husovi během Kostnického koncilu.
Extremismus některých hráčů je skutečně úsměvný. Nicméně ano, hvězda zimního slunovratu se skutečně dočká změn a úprav. Dojde k navýšení zdrojů, které poskytuje, ale namísto +% bodů života budou přidávat body života v pevné hodnotě. Nicméně toto je jev, který se objevil při přepracování run i v minulosti.
Je tato úprava skutečně nutná? Jaký má vlastně smysl? A když už jsme u toho, co bylo dřív – vejce nebo slepice?
To, zda je tato úprava nutná je diskutabilní. To zda je zajímavá je už vůbec na pováženou, nicméně ať už tak či tak, jedná se o úpravu která nás čeká. Tím, že budou tyto runy přeměněny na drahokamy dojde k uvolnění slotů v helmě či plášti. Co budeme nyní dávat do těchto slotů? Runy na zranění u předmětu? Runy na hodnotu odolností u předmětu? Runa na fragmenty materi, které někdy zabíraly místo pro runy na znalosti? Vytváří nám to nové možnosti a kombinace.
Slovy klasika bych si dovolil stroze odpovědět, že je mi jedno co bylo dříve, pakliže obojí skončí u mě na talíři.
Nová bedna na eventu Poraz neporazitelné

Co to je? Proč to je? A proč bych se o to měl zajímat?
Je to bedna. Je to novinka na eventu Poraz neporazitelné. Zajímáš se o to protože jsi na mém blogu a chceš se něco dozvědět.
A teď seriozně. Tato bedna obsahuje poměrně hezký drop a dát se otevřít za 200 speciálních klíčů dostupných v postupové liště Pekelná IV na novém eventu. Tyto klíče vám umožní si otevřít jednu takovou bednu při splnění poslední lišty. Jinak se dá jeden klíč koupit zhruba za 3,5k TM.
Má vůbec smysl takovou bednu přidávat na tento event?
Podle mě ano a jsem rád, že se v tom BP snaží eventy obměňovat. Vzhledem k odměnám jako je týdenní premium či dva posvátné drahokamy to považuji za hezkou odměnu navíc.
Bojíš se u této bedny něčeho? Třeba že by ji hráči mohli zneužít k rychlému zlepšení?
Koukám, že pán je znalec. Na počátku roku 2018 se řešily problémy týkající se bugování denní nabídky díky níž by bylo možno nakupovat neomezené množství klíčů za cenu jednoho klíče, nicméně naštěstí tato chyba byla od té doby opravena a dle mých informací i některé účty zabanovaly. Věřím tomu, že se tedy žádný takový přešlap už neobjeví.
Nové pláště od bossů

Díval jsem se, že mají přidávat nějaké nové pláště, co si o nich myslíš?
Myšlenka na pláště od bossů je zajímavá. Je pravda, že variabilita a možnost širšího výběru plášťů by byla dobrá zvláště když nyní budeme mít možnost pláště na ponku přeponkovat.
Nepovede toto k tomu, že se přestanou hrát staré pláště?
Nemyslím si, že by toto absolutně vyřadilo stávající pláště ze hry. Zatím máme staty pouze dvou plášťů (osobně dodávám, že je škoda, že pouze dvou, když jich je prezentováno tolik) a vypadají zajímavě. Opět – nové možnosti, nové variace, vítáno s otevřenou náručí.
Jaký plášť budeš po R221 hrát ty?
Jelikož jsem čaroděj kruhu, tak možnosti jsou opravdu rozličné. S vysokou pravděpodobností si ponechám stále svůj Plášť hrdiny, nicméně rozhodně zkusím vyzkoušet Heroldův plášť v kombinaci s Q7 setem.