Menu Zavřeno

Shrnutí DSO livestreamu (01. 11. 2019)

První listopadový den se nesl v duchu nejenom Slavnosti duchů, ale především pravidelného pátečního DSO livestreamu s CMJesse. Společně se proto podíváme na některé zajímavé informace, které jsme se dozvěděli a shrneme si to nejdůležitější, co na se na livestreamu událo – Novoroční event, Premium Day a Q&A s CMJesse.

Novoroční event

Minulé shrnutí DSO livestreamu přineslo informaci, že na Nový rok nás čeká novoroční event, který jsme doposud ještě nezažili. Během dnešního livestreamu byl odhalen nový mount, na kterém si to budeme moct doslova svištět po Kingshillu, a tím je Slavností raketa. Tohoto mounta budeme moct získat z automatu, který bude součástí novoročního eventu.
Zároveň jsme získali obrázek novoroční runy, u které zatím však nevíme, co bude dávat za bonusy.

Slavnostní raketa
(zdroj: DSO livestream)
Novoroční runa
(zdroj: DSO livestream)

Premium Day – Unikátní předměty

Novinkou letošní iterace prémiového dne bude možnost koupit unikátní předměty horlivosti (opasek, rukavice a nově i prsten) rovnou na 8. stupni! Cena těchto předmětů bude pochopitelně vyšší, než kdybychom je pořídili na stupni 0, nicméně tímto můžeme ušetřit dost zesilujících a pozemských jader.

Předměty horlivosti

Premium Day – Prsten horlivosti

Každý ročník prémiového dne přináší vždy nový unikátní předmět k zakoupení a ani letošní ročník není výjimkou! Letos se nám představí Prsten horlivosti, který navyšuje rychlost útoku o +6,66 %. Za každého poraženého protivníka zároveň dostaneme jeden stack (buff), který nám navýší hodnotu kritických zásahů o +0,02 % na 1 minutu. Tento efekt je kumulativní až do hodnoty 100 stacků (čili maximum +2% hodnoty kritických zásahů).

Prsten horlivosti
(zdroj: DSO livestream)

Premium Day – Plavá kočička

Další novinkou v Premium Day je zároveň přidání nového společníka – Plavé kočičky. Toto roztomilé stvoření nám navyšuje bonusy za počet společníků ve sběratelské torně o (10/20/30/50)%.

Roztomilá kočička
(zdroj: DSO livestream)

Premium Day – Nové létající koberce

Létající koberce, přesně takové jako jsou v pohádkách, budou k zakoupení u Emilie během prémiového dne. Neváhejte proto a rozšiřte svou tornu o tyto nové výdobytky supermoderní technologie.

Nové létající koberce
(zdroj: DSO livestream)

Q&A s CMJesse

Hráči měli možnost CMJesse pokládat dotazy na komunitním Discordu a během dnešního livestreamu jim byla poskytnuta odpověď. V následující části se pokusím o volný překlad obsahu jednotlivých otázek a odpovědí od Jesseho a Dev Haaalstopa. Otázky nejsou tematicky seřazeny a jsou brány v tom pořadí, ve kterém proběhly i na livestreamu.

Jak získat nového peta (společníka) v Halloweenském eventu?
Nový společník (pozn. Malý Irusan) půjde získat z bosse Wendigo, který je součástí výzvy Návrat mrtvých, která začne příští týden.

Jak vyhrát nová jízdní zvířata v rámci R224?
Předpokládám, že máš na mysli nová dvě jízdní zvířata – Nakousnuté jablko a Čtyřbarevný koberec. Tato jízdní zvířata jsou pouze pro hráče na platformách Mac OS a Windows XP jakožto kompenzace za to, že hra na těchto platformách již nebude podporována.

Proč nebyli hráči, kteří zneužívali bugu Q6 setu, zabanováni?
Nebyli zablokováni žádní hráči, jelikož nelze jasně odlišit hráče, kteří Q6 bugu využívali vědomě od těch, kteří na něj narazili čistě náhodou. Proto nemůžeme tyto hráče zablokovat. Stejně tak bychom museli zablokovat hráče používající zbraně z Krvavého mága či Q7.

Co je Síň hrdinů? Získáme něco, pokud se do ní dostaneme?
Ano, získáte čest a slávu, jelikož budete věčně zvěčněni na DSO Instagramu a Discordu a možná časem i na dalších kanálech.

Bude hotfix na drop receptů/jízdních zvířat a petů nebo to takto zůstane navždy?
Nemohu prohlásit, že to tak zůstane navždy, jelikož nejsem věštec abych viděl do budoucnosti, nicméně prozatím (minimálně dokud tímto nevzniknou žádné problémy) to ponecháme takto. Tato úprava dropu byla plánována, jen se divím, že to nebylo zmíněno v poznámkách k patchi.

Budete příště dělat něco s PvP žebříčky? Minule byly prakticky nemožné dokončit.
Předpokládám, že máš na mysli postup do PvP sezóny, jelikož výsledky tří nejlepších zápasů jsou skutečně pouze pro PvP žebříčky. Definitivně s tím něco uděláme, nicméně nemohu slíbit, že to uděláme už pro následující PvP sezónu (začíná 29. 11. 2019). Úpravy PvP jsou nyní stále ještě v procesu úprav. Uznávám však, že PvP sezóna je nyní obtížná na splnění, obzvláště pokud nemáte k dispozici bonus mentora.

Co můžeme očekávat od nadcházejícího vánočního eventu? Viděli jsme nějaké novinky v rámci test serveru, jakožto společníky, jízdní zvířata a vzhledy (skiny) předmětů pro transmog, ale na jaký nový obsah se můžeme těšit letos. Dejte nám nějaké info.
Pokud pod pojmem „nový obsah“ máš na mysli nové mapy či něco podobného, tak v tom případě žádný nový obsah nebude (tzn. mapy zůstávají stejné). Každopádně uvedeme nové společníky, nové runy (runy slunovratu nyní půjdu vylepšovat), nové unikátní předměty, nový set a nové postupové lišty. Nicméně stav, který je nyní na testovacím serveru není finální a budeme jej upravovat, proto je ještě brzy na to abychom si o eventu dělali předčasné názory.

Mnoho hráčů se ptá na vnitřní servery (realmy), které se objeví při přihlašování na testovací server. Víme o Dailybuild serveru, ale na seznamu jsou ještě dva další server – Splitdings a Big Feature. Můžete nám prozradit jaký je jejich účel? Můžeme očekávat velké změny v rámci DSO skryté pod názvem „Big Feature“? Budete v budoucnu možno se na některý z těchto serverů připojit?
I když mám rád konspirační teorie, tak pod pojmem „Big Feature“ se nic neskrývá. Tento realm slouží jen a pouze pro interní testovací účely. Do budoucna nebudeme otevírat více testovacích serverů.

Co nového ohledně gild? Nějaké plány na blízkou úpravu stávajícího systému gild? Možná nějaká „gildovní války“ či něco spojeného s PvP?
Blízkou nikoliv, plánovanou ano.

Co můžeme očekávat od novoročního eventu uvedeného v roadmap? Budete nějaká forma prodejního eventu (jako například Premium Day), malého eventu (farmení škálovatelných dungeonů jako například Velikonoční event) nebo něco velkého (nové mapy, boss atd.)?
Ano, bude to něco velkého. Součástí novoročního eventu bude nový boss, nový systém boje s bossem. Jeden z našich herních vývojářů mi včera poskytl zajímavé informace. Už jste viděli nového mounta (raketu) a zajímavé nové odměny. Bude to zkrátka kompletně nový event.

Jak daleko je balancování setů z mezisvěta? Tím mám na mysli, že Q7 je nyní jediná možnost, do které nutíte hráče. Mimojiné, vydáte roadmap na rok 2020? Pokud ano, co od ní můžeme očekávat?
Máme plány na balancování setů a jsme si vědomi toho, že Q7 je nejvyužívanější většinou hráčů. Zároveň neimplementujeme do hry nové předměty, které by byly silnější než Q7, jelikož tímto nechceme upravit balanc hry. Plánujeme však v budoucnu tento stav upravit.
Roadmap na rok 2020 proberu se svými kolegy, zda by šla zveřejnit na začátku ledna. Každopádně už víte, že na začátku 2020 přijde Dragan!

Budete podnikat nějaké akce ve věci velkých lagů na serverech? Očekávám alespoň malou kompenzaci.
Aktuálně vyšetřujeme, zda je nutné abychom hráče odškodnili.

Prozraďte nám něco o nadcházejícím Dragan eventu.
Zatím toho není moc, co bychom o tomto eventu mohli říct. Každopádně jakmile budu mít více informací a povolení je zveřejnit, tak to učiním zde na některém z nadcházejících DSO livestreamů.

Kdy bude uvedena obtížnost Pekelná V?
Aktuálně o zavedení možnosti pekelná V diskutujeme, nicméně ji uveřejníme společně s některými dalšími novinkami.

Na minulém livestreamu byla zmíněna informace o novém mystickém mountovi, uvěřejníte něco dalšího? Plánujete přepracovat nějaké velmi staré a speciální eventy?
O mystickém mountovi zatím neuveřejníme žádné informace, jelikož se jednalo pouze o myšlenku, kterou proletěla našimi kancelářemi. Staré eventy plánujeme přepracovávat. Komunita už ví o plánovaném vydání Esenciální pouště. Upravíme Dragana a bude upraven i ten jehož jméno nesmíme jmenovat – Sargon.

Mnoho hráčů si žádá vylepšení chatu ve hře, jako například „copy paste“ (kopírování a vkládání). Jsme si vědomí možných spam botů, ale jsme si jistí, že chytrý DSO tým přijde na způsob, jak jim v tom zabránit.
Úprava chatu se rozebírá, nicméně vidím objektivně problémy, které by s tím mohli nastat. Pro sdílení obsahu mohou hráči využívat komunitní Discord.

Pravděpodobně víte, že všichni chtějí zpět časy okolo maximálního levelu 45. Uvažovali jste někdy nad myšlenkou udělat ‚classic‘ server pro tyto účely?Upřímně nevím, zda můžeš hovořit za „všechny hráče“. Současná situace ukazuje daleko větší počet hráčů, než jich bylo na levelu 45. Máme zde i spoustu hráčů dožadujících se levelu 60, ale nelze vyhovět všem. Myslím si, že toto je ovlivněno tím, že jiná nejmenovaná hra před nějakou dobu učinila tento krok s klasickými servery.

Plánujete upravit škálování obtížnosti? Protože nyní přechod z bolestivé na smrtící je prakticky stejný a INF1 – INF3 je rovněž stejný, nicméně skok ze smrtící na pekelnou 1 je hodně velký. Zároveň si myslím, že INF3 a INF4 by mělo být více odměňující, než je tomu nyní.
S něčím z toho souhlasím. Aktuálně neplánujeme úpravu obtížností. Pekelné obtížnosti by měli být pouze pro end-game hráče.

Dostávají streameři/youtubeři DSO nějaké benefity za svou práci? Například 2k temných mincí měsíčně nebo hodnost „streamer/youtuber“ na Discordu a ve hře?
Aktuálně nedostávají za svou práci nic, nicméně přemýšlel jsem dříve o konceptu nějakých komunitních hlasování o DSO youtubera každý měsíc, který by pak dostal nějakou herní odměnu a bonusové kódy, které by mohl rozdat svým fanouškům, kteří jej podporují. Možná toto ještě znova zvážím.

Budeme mít více způsobů, jak získat runy skupinového efektu?
Runy skupinového efektu? Nemyslím si, používají se vůbec?

Budeme moct nakoupit unikátní předměty z mezisvětů za materi? Jako například Q7 set? Pokud ano, řekněte nám prosím kdy.
Neplánujeme vrátit nákup unikátů. Možná během nějakých akcí.

Jak DSO přežije vůči novým a aktualizovaným velkým ARPG hrám?
Přežijeme díky skvělé a věrné komunitě hráčů, kterou máme a novému obsahu, který budeme vydávat.

Jaká byla motivace při změně HP, zbroje a odolností u bossů v rámci R220? Proč jste odebrali hráčům možnost porazit bosse v mezisvětě na dané obtížnosti? Proč jste nepřidali více pekelných obtížností, když současná maximální obtížnost nebyla dostatečně vysoká?
Nelíbilo se nám, v jakém stavu byly boje s bossem. Udělali jsme je náročnější a podnikli jsme dost změn například při nalomení zbroje a odolností u bossů.

Plánujete pokračovat v úpravách eventů tak jak jste změnili Poraz neporazitelné a Zamořené Kingshillské stoky? Odměny byly hezké, ale sbírání postupu bylo časově velmi náročné.
Přinesli jsme nové postupové lišty do eventů. Tyto postupové lišty obsahují velmi hezké odměny oproti svým starším verzím, které nebyly časově tak náročné. Hráči by si měli své odměny z eventů zasloužit. Problémem je, že by všichni chtěli odměny s vynaložením minimálního úsilí.

(překlad: Amperion)

3 Comments

    • Amperion

      Ahoj,

      děkuji za ocenění. Popravdě nevím kdy bude Premium Day. Můj osobní odhad je, že by mohl být 1. 12. 2019, jelikož by to zapadalo do charakteristiky Premium Day. Premium Day byl zatím vždy na začátku měsíce a zároveň o víkendu. K tomu nám bylo z předchozích livestreamů naznačeno, že Premium Day bude před Vánocemi (ve smyslu před Vánočním eventem = Slavnost zimního slunovratu).
      První prosincový den do tohoto zapadá, jelikož je to začátek kalendářního měsíce, je to neděle a Vánoční event zpravidla začíná až v průběhu prosince, nikoli však hned na jeho začátku.

      Co se týká cen, tak si rovněž nedovolím odhadovat. Na ruském fóru se sice objevila jedna tabulka s přibližným odhadem cen, ale právě proto, že ceny byly pouze odhadnuty, jsem ji zde raději nepublikoval abych případně nebyl lynčován.

      Cena předmětů horlivosti v té tabulce byla zhruba 21,5k zlata (opasek, rukavice) na T0. Na T0 byla tato cena okolo 82k zlata (zhruba 4x větší). Pro prsten horlivosti tam bylo uvedeno 14,5k zlata na T0 a zhruba 55k zlata na T8. Nicméně jak říkám, tyto ceny byly pouze odhadnuty a je možné (a dokonce vysoce pravděpodobné), že budou do vydání Premium Day na live servery ještě upraveny. Proto jak už jsem říkal, brát tuto informaci pouze jakožto orientační.

      – Amperion

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

%d blogerům se to líbí: