Snažit se získat v současnosti unikátní předmět z bosse může být pro některé hráče „mírně frustrující“. Patch 248 proto přináší do světa Drakensang Online možnost vyrobit si námi zvolený unikát za pomoci ponku. Jak bude tato nová herní mechanika fungovat?
Od bolestivé obtížnosti nám budou z bossů padat jejich kůže, které vložíme do prvního políčka na ponku. Platí, že čím vyšší obtížnost absolvujeme, tím vyšší bude rarita kůže, kterou obdržíme.
Do druhého pole přijdou další ingredience, a to buď příze (pro výrobu pláště) nebo ruda (pro ostatní unikáty). Rudy můžeme sbírat z úctyhodných protivníků ve škálovatelných dungeonech světa. Za temné mince v obchodě nalezneme také multinástroje, které nám umožní vytěžit rudy také z jejich ložisek na mapách (použitím se však spotřebují). V nedávném oficiálním livestreamu bylo odhaleno, že hráči budou moct získat multinástroje i bez nutnosti jejich zakupování za temné mince (lze však čekat, že takto nepůjdou získat ve velké míře).
Rarita ingredience, kterou vkládáme na ponk ovlivňuje rozptyl hodnot bonusů, které bude vyrobený unikát mít:
- běžná: 1% – 100%
- vylepšená: 25% – 100%
- kouzelná: 50% – 100%
- neobyčejná: 75% – 100%
- legendární: 95% – 100%
Předmět ve třetím slotu odpovídá svým typem předmětu, který chceme vytvořit. Pokud bychom vytvářeli luk, vložíme do třetího slotu luk. Úroveň vloženého předmětu ovlivňuje úroveň výsledného unikátu.
V případě, že vyrábíme unikátní předmět z mezisvěta, vložíme na poslední místo na ponku unikátní prsten z daného mezisvěta. Například pro výrobu Q4 zbraně vložíme na ponk Artayinu pečeť života.
