Minulé úterý nám vyšel patch 223, který přinesl spoustu zajímavých novinek. Hlavním rozšířením hry je nepochybně transmog, který hráčům umožnil změnit vzhled jejich výbavy. Záměrně jsem si dal dostatečné množství času, vyzkoušel všechny novinky a nyní bych vám rád prezentoval své postřehy formou fiktivního rozhovoru.
Co si myslíš o novém rozšíření hry jménem transmog?
Popravdě se mi tato novinka líbí. Komunita už delší dobu volala po možnosti upravovat vzhled své výbavy a jsem rád, že nám Bigpoint v tomto vyšel vstříc.
Jaký máš názor na ceny transmogu?
Odpověď na tuto otázku jsem si rozmýšlel pěkně dlouho jelikož jsem si na toto svůj názor ještě pevně neutvrdil. Na jednu stranu jsem rád, že cena transmogu je v řádech tisíců temných mincí (původně jsem se obával, aby ceny nešplhaly do desetitisíců), ale na druhou stranu bych ocenil aby hráči nemuseli za opakovaný transmog něčeho, co už dříve měnili, platit znovu.
Myslím si proto, že ceny jsou nastaveny poměrně hezky. Jediné, s čím osobně moc nesouhlasím je skutečnost, že za změnu barvy je třeba platit temné mince. Nicméně po dlouhou dobu jsme si nyní mohli užívat chvíle, kdy jsme za barvy platily jen 12,5 goldu. Dříve se barvy získávaly převážně za temné mince či jako odměna z eventu.
Jaký máš názor na ceny jednotlivých skinů?
Osobně si myslím, že ceny jsou nastaveny akorát. Nejsou přemrštěně vysoko ani příliš nízko a zároveň doufám, že některé nadcházející eventy dají skiny jakožto odměny do postupových lišt.
Co si myslíš o novém způsobu získávání efektů a kompenzaci za slzy stvořitelky?
Ještě před spuštěním R223 jsem u sebe měl 11k slz stvořitelky a efekty na většině zbraní aktivovány. Za tyto přebytečné slzy jsme dostaly kompenzaci. Velmi často slýchávám, že je tato kompenzace malá, když se však poté táži autorů těchto komentářů, jakou kompenzaci by navrhovali oni sami, tak je překvapivé ticho. Osobně si myslím, že kompenzace je zhruba adekvátní (je vyšší než prodejní cena předmětu, který měl minimální využití).
Mrzí mne, že slzy stvořitelky či spíše jejich využití trošku nerozvedli. Uvítal bych například kdyby je šlo využít v rámci transmogu v kombinaci třeba s jinými surovinami, které se dají farmit (například regionální přísady). Myslím si, že BP dělá v tomto dobré kroky a vydává zajímavé novinky, nicméně svou započatou práci málokdy dotáhne do konce, asi jako já svou sekci buildů pro nováčky, na kterou stále čekáte. 🙂
Kolik jsi už utratil na transmogu? Považuješ tuto investici za rozumnou?
Musíme si především uvědomit, že transmog sám o sobě nás nijak neposune, nijak nám nezlepší staty nebo za nás neporazí protivníky. Nicméně nám dává možnost uzpůsobit si postavu tak, aby se nám líbila, což nám může dodat lepší pocit ze sebe sama a promítnout se do naší hry.
Taková perlička, o kterou se se mnou podělil jeden z mých gildovních spoluhráčů. Vymyslel si transmog tak hezký, že se co několik metrů musel zastavit, aby se na sebe podíval (narcista jeden!) a aby mohl vůbec hrát, tak musel většinu předmětů změnit zpět. Toto je krásný příklad toho, že transmog může být i kontraproduktivní.
A abych se nevyhl otázce, tak sám jsem za transmog utratil zhruba 8k temných mincí, které jsem si nafarmil.
Síň slávy hrdinů neboli další z novinek představených na livestreamu. Co si o tom myslíš?
Popravdě se mi koncept Síně slávy hráčů líbí. Nicméně hru to nijak neovlivňuje a slouží jen pro zvěčnění hráčů, kteří meli to štěstí hrát s CMJesse na jeho livestreamu.
Patch 223 nám zároveň představil i nový Q6 set. Vyzkoušel jsi jej? Jaké jsou tvé pocity a poznatky?
Q6 set jsem dropnul a měl možnost jej vyzkoušet. Dle mého názoru se jedná o zajímavý set, který rapidně navyšuje zranění, ale za cenu snížení bodů života a příležitostného instantního úmrtí.
Zmiňoval jsi „instantní úmrtí“. Co si pod tím mohu představit? Je to poměrně časté?
Objeví se obrovský smrťák (Mortis) a instantně nositele Q6 setu zabije. Popravdě mi osobně přijde, že negativní efekt zabití jeho nositele se stává poměrně často, v mém případě minimálně jednou za mapu.
Nevýhodou Q6 set je jeho snížení životů. Jak mi mohou životy klesnout o 250 %? To je přeci nesmysl, ne?
Může to působit jako nesmysl, nicméně je třeba si uvědomit, že toto snížení ovlivňuje relativní body života (čili relativní modifikátor bodů života), nikoli absolutní body života. Navíc body života hráče nemohou klesnout pod 1 HP.
Jaký je tedy tvůj celkový názor na Q6 set?
Zajímavý, ale trošku přemrštěný build. Není třeba mít třeba přes 130k dmg na vyčištění mapy. Ale při boji s bossem se to může hodit.