Menu Zavřeno

Dojmy a otázky k novým pekelným obtížnostem

Patch 231 přinesl nové pekelné obtížnosti a v tomto příspěvku bych rád odpověděl na některé z častých otázek, které se ke mně dostávají.

Už máš všechny předměty na stupni 11?

Maximální stupeň předmětů, kterého můžeme nyní dosáhnout je stupeň 10. Do obtížnosti pekelná IV (včetně) máme malou šanci na vypadnutí předmětu o stupeň vyšší. Pokud tedy jdeme třeba na pekelnou 4, padají nám předměty na stupni 7 a s malou šancí i předměty na stupni 6 a 8.

Na nových pekelných obtížnostech nám však vždy padnou předměty na příslušné obtížnosti. Když tedy půjdeme na pekelnou V, budou nám padat předměty na stupni 8, na pekelné VI zase stupně 9 a na pekelné VII máme garantovaný drop předmětů na stupni 10.

Kde mohu koupit nové fragmenty pekelné cesty?

Nové fragmenty pekelné cesty bohužel zatím nejdou koupit. Nalézt je můžeme během prodejní akce, v denní nabídce, ale nejčastěji se nyní farmí na nižších pekelných obtížnostech.

Jak mohu farmit nové fragmenty pekelné cesty?

Fragmenty pekelné cesty farmíme na nižších pekelných obtížnostech. Zelené fragmenty se farmí na pekelné 4. Modré fragmenty na pekelné 5 a fialové fragmenty na pekelné 6. Z monster může padnout jeden, z šampionů a minibossů pět a z bosse deset. Dalších deset fragmentů pekelné cesty nalezneme v truhle po poražení bosse v mezisvětě.

Jakou mapu doporučuješ na farmení fragmentů pekelné cesty?

Fragmenty se dají farmit na všech mapách. Charakteristikou dobré mapy pro sběr fragmentů pekelné cesty je vysoký výskyt minibossů ze kterých nám může padnout pět fragmentů. Osobně preferuji Q9, na které může člověk oběhnout a vyvolat všechny gorgony (stačí pouze nesebrat poslední pečeť a vzít ji až před vyvoláním závěrečného bosse na první mapě Q9).

Slyšel jsem, že na nových pekelných obtížnostech je nižší drop předmětů. Je to pravda?

Za sebe mohu říct, že ano. Když jsem běhal pekelnou IV abych si nasbíral zelené fragmenty pekelné cesty, tak jsem za jedno kolo naplnil celý inventář a v půlce druhé mapy jsem se zastavoval abych prodal. Na pekelné 5-7 jsem zpravidla nabral jen dva až dvě a půl karty dropu (za obě mapy Q9, otevření všech truhel za paklíče a tajné doupě).

Osobně nejsem proti tomu, aby na vyšších obtížnostech padalo méně dropu, pokud by kvantitu vystřídala kvalita.

Jsou nové pekelné obtížnosti skutečně taková výzva?

Upřímně ano i ne. Prvně jsem udělal tu chybu, že jsem na pekelnou VII vlezl sám bez skupiny. Mohu říct, že to byla nejnapínavější hodina mého dosavadního života. Po druhé jsem šel na pekelnou VII se skupinou, a i tak jsme dostali celkem zabrat. Ale i tak nutnost uhýbat většině projektilů, kombinovat schopnosti a dávat si pozor na to co se kolem hráče děje, se mi líbí. Přechod na vyšší obtížnost vyžaduje zhodnocení vlastních statů a schopností a případné uzpůsobení výbavy.

Jaké úpravy ve výbavě jsi udělal při běhání INF7 a jaká byla tvá skupina na INF7?

Můj čaroděj byl před patchem 231 optimalizován kolem 80% hodnoty kritických zásahů na pekelné IV. Zaměřil jsem se proto na navýšení kritických zásahů, a to využitím helmy s 4x hodnotou kritických zásahů a pláště z Herolda (Nerozbitné magma). Dále jsem vytáhl starou osvědčenou Loutku Arachny  (může být i Žabax, ale Arachna je lepší). Navštívil jsem Colina, alchymistu z Jarlshofnu, a nakoupil tam medicínu a tinkturu preciznosti na navýšení hodnoty kritických zásahů. Původně jsem chtěl mít pouze medicínu na kritik a ponechat si tinkturu na manu, ale nakonec jsem naznal, že ten bonusový kritik se hodí a namísto toho jsem použil více nápojů many. Zároveň jsem z hlubin inventáře vylovil Phestosovy perníčky, které přidávají +10% hodnoty kritických zásahů na 30 minut, což byl také vítaný bonus.

Snažil jsem se poskládat pestrou skupinu co do herních tříd. Vyrazil jsem se dvěma wary (na rozdíl od mnoha hráčů považuji wary za více než plnohodnotné spoluhráče, pokud ovládají své řemeslo) přičemž jeden se zaměřil na bonus Drtivý úder (bonusové zranění pro celou skupinu, včetně run na Drtivý úder) a druhý měl na starosti léčení přes Brutální obloukový úder. Většina zásahů, které jsme na pekelné 7 utržili byla v řádu 90k na jeden zásah (až 250k pokud byl úder elementárního charakteru). Masivní a kvalitní předvoj byl proto více než rozumnou volbou.

Posledním členem čtyřčlenné skupiny byl ranger. Kombinace vortexu a rangerových výbušných šípů resultuje v prakticky permanentní doublestack (dvojitý ničitel) na čemkoli co zasáhneme. Mapou jsme proto prošli jako nůž máslem. Od Emilie jsem vybral stará osvědčená ramena, která snižují dobu dobíjení vortexu o 20%. Prakticky všechno jsme tak mohli držet ve dvojitém ničiteli.

Osobní doporučení, které mohu dát komukoli kdo se pokusí jít na vyšší pekelné obtížnosti, je sestavit si různorodou skupinku. Variace herních tříd opravdu pomáhá.

Myslíš si, že nové pekelné obtížnosti jsou to, co hra potřebovala?

Tohle je trošku složitější otázka, která by mohla vézt k dlouhým disputacím. Za nové pekelné obtížnosti rád, protože nám to dá na nějakou dobu cíl, za kterým se můžeme posouvat. Osobně bych však ocenil více, kdyby se vývojáři zaměřili buď na nový obsah (nové lokace, ale i větší variaci v herních setech, protože v současnosti se nám většinou opakují stejné sestavy) nebo vyladili již stávající herní mechaniky (například tajemným doupatům se od jejich pompézního vydání nedostalo takové pozornosti, což mi přijde jako škoda). Zastávám spíše filozofii postupného, pozvolného, ale pořádného (ve smyslu dodělaného do detailů) rozšiřování hry.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

%d bloggers like this: