Menu Zavřeno

Ranger – nejedna ruka se roztleská

Jednoručkáři jsou dávno za zenitem. Jednoručka už se nehraje. Jednoručka je známkou hráče, který je čerstvě na levelu 55. Jednoručkáři patří do vitríny muzea, stejně jako blboun učený, jelikož vymřeli pomalou a bolestivou smrtí.“
Meh! Není to úplně pravda. Jeden z fanoušků almanachu mi zaslal sestavu kterou seriozně používá na standardní hraní s žádostí zda bych ji zhodnotil a já mohu (konečně!) dostát svému slibu. Společně se proto podíváme na tento netradiční build a pořádně si ho rozebereme.

Loňský event Gwenfara otevřel možnost hrát jednoruční zbraně, a to přidáním nových run zesilujících efekt Duševní aura. Pokud máme nasazeny předměty z Gwenfary (luk/toulec), tak za každý kritický zásah určitými schopnostmi obdržíme jeden náboj Duševní síly. Po nashromáždění 25 nábojů dojde ke spuštění efektu Duševní aura, což na naší pozici vyvolá velký tyrkysový kruh, ve kterém nám monstra způsobují menší zranění. Zároveň Duševní aura navýší naše zranění na 10 sekund.

Výše zmíněné runy umožňují navýšit bonusové zranění které získáme z efektu, a to o +25/35/45 % za každou runu, přičemž můžeme mít nasazeny až tři runy. Celkově si tak můžeme přijít až k +160% (3x 45% + 25% z luku) zranění na 10 vteřin. Efekt duševní aury je možno mít aktivní poměrně často (čti: takřka neustále). U rangera (zde využívajíc Gwenfařin spektrální luk) se stacky sbírají prostřednictvím Výbušného šípu, což je schopnost, která se poměrně dobře spamuje a trefuje zpravidla větší množství monster = nabírá více stacků najednou. Zároveň je nutno poznamenat, že Gwenfařin spektrální luk sice spadá do klasifikace dlouhých luků, neposkytuje však sníženou spotřebu koncentrace. Má však na jednoruční zbraň opravdu vysoké základní zranění.

Dalším netradičním aspektem této sestavy je využití Q6 Mortisova setu sestávajícího se z amuletu a helmy. U jednoruček můžeme poměrně často pozorovat využití Q6 setu pro navýšení zranění (až +500 % zranění za cenu ztráty -250 % bodů života). Pochopitelně tato ztráta bodů života ovlivňuje relativní modifikátor bodů života. U nositelů Mortisova setu proto můžeme velmi často vidět naponkovaný amulet či helmu na +% bodů života (tak aby byla navýšena relativní hodnota bodů života a ztráta z Mortisova debuffu nebyla tak znatelná). Amulet nám zároveň navýší regeneraci koncentrace (což se hezky páruje s jednoručkou) a helma nám nabízí navýšení zranění (jde ruku v ruce s klenoty koalescence a runami síly).

Naší pozornosti neunikne pukléř namísto standardního toulce. Většina jednoručkářů volí zpravidla toulec, jelikož nabízí (krom hodnoty kritických zásahů, která však není až tak potřebná) navýšení rychlosti útoku či navýšení kritického zranění, což jsou obojí poměrně užitečné staty. Pukléř nám zase nabízí hodnotu blokování, zbroje a odolnosti. Mimojiné do něj jdou naponkovat +% body života, což přímo ovlivňuje výsledný efekt Mortisova debuffu.

Pokud nám klesnou body života, tak se nám přirozeně sníží naše schopnost přežít. Využití pukléře nám poskytuje možnost změnit ona nebezpečná červená čísla na modrá čísla, která už tak životu nebezpečná nejsou, ba naopak nám přinášejí určité bonusy. Pro navýšení hodnoty blokování (ve smyslu navýšení pevné hodnoty) se využívají Draganovy bojové nárameníky, které padají z Černé vdovy. Nárameníky nám poskytnou koncentraci navíc a zároveň se dají naponkovat na hodnotu blokování a v kombinaci se znalostmi tak doplňují hodnotu blokování z pukléře na poměrně slušnou úroveň.

„Yachak! Hele, šel jsem si takto nedávno po Kingshillu a viděl jsem tam rangera s Yachakovým setem. No, já jsem se za břicho popadal (Křečovitým smíchem) až mi z toho padla nebula!“

True (but sad) story

Ano, set, nad kterým většina hráčů ohrnuje nos a oštítkovává jej jako „set pro nováčky a herní analfabety“, se v této sestavě používá a jeho zařazení zde je bráno jako validní. Nejenom, že nám navýší regeneraci koncentrace (je třeba si uvědomit, že ranger na jednoručce nemá výhody rangera z Q7 obouručky, a to jest, že jednoručkář ranger řeší koncentraci, stejně tak jako její spotřebu a regeneraci), ale zároveň nám zvedne rychlost pohybu o +10 % a o dalších +15 % na 2 vteřiny po úspěšně zablokovaném útoku. Rychlost pohybu je stat, který se sice neuvádí v přehledu postavy, ale má nezpochybnitelný dopad na hru.

Poměrně častou alternativou se kterou se setkáváme je využití Opasku horlivosti a tří částí z Dragana (rukavice, boty a prsten). Rukavice a boty nám sice nabízejí zranění obouručními zbraněmi (což by zde nemohlo být využito), ale zároveň navýší zranění zbraněmi o +22 %. Na druhou stranu však všechny tři předměty vyžadují drakenová jádra, zatímco Yachak a kostka lze naponkovat poměrně levně za pozemská jádra.

Jak již bylo zmíněno, jednoručky velmi často využívají sníženou spotřebu koncentrace, navýšení koncentrace či navýšení regenerace koncentrace. Tyto staty totiž přímo ovlivňují, kolik výbušných šípů a dalších schopností jsou schopni jednoručkáři použít. Výhodou většiny dlouhých luků je skutečnost, že snižují spotřebu zdrojů o 20 %. Gwenfařin spektrální luk však tento bonus neposkytuje, a proto zde bylo zvoleno Q1 torzo (Cuchulainova bojová zbroj), které snižuje spotřebu zdrojů až 15 %. Alternativou k tomuto bývá ještě Q8 torzo snižující dobu dobíjení schopnosti Adrenalin o 5 sekund.

Prsteny a ozdoba jsou předměty z kostky. Ozdoba navyšuje hodnotu odolností, zatímco prsteny navyšují hodnotu zbroje. Obě dvě věci setu nám zároveň navyšují kritické zranění o 10 %. Druhý prsten z kostky se může na první pohled jevit jako zbytečný, nicméně navýšení zbroje o takřka 1 600 se hodí vždy nehledě na sety. Do budoucna může být pochopitelně prsten zaměněn například za Dotek zármutku pro navýšení zranění.

Poslední část sestavy, které jsme doposud nevěnovali pozornost je plášť, a to konkrétně Nerozbitné magma čili Heroldův plášť. Krom navýšení hodnoty kritických zásahů nám rovněž poskytuje 30% hoření (po dobu tří sekund) na přímé zásahy Výbušným šípem. V kombinaci s dalšími druhy negativních přetrvávajících efektů toto resultuje ve značné množství zranění způsobeného v průběhu času (DoT).

pozn. Amperiona: Na závěr by to chtělo nějaký hezký dovětek. Rád bych poděkoval za možnost zpracovat tuto hezkou a bezpochyby originální sestavu. Oceňuji, že se v naší herní komunitě nacházejí hráči, kteří se nebojí netradičních myšlenek a výzev.

Ranger je postava, se kterou je dlouhodobě spojeno stigma „Q7 nebo nic“. DSO nám nyní, bohužel však ještě poměrně pomalu, nabízí více možností, jak upravit a hrát postavu. Osobně budu nováčkům doporučovat hrát standardní Q7, nicméně v okamžiku, kdy se jako hráči, ale především jako rangerové, posunou na dostatečnou úroveň, tak jim nabídnu odkaz na tohoto rangera. Zastávám myšlenku, že jedině hráč, který je schopný myslet „out of the box“, zvážit dostupné možnosti, analyzovat jejich přínos i případné ztráty, je hráč, který skutečně chápe svou herní třídu a odlišuje se tak od průměru. Neberte můj názor špatně. Neocením každou náhodnou sestavu či náhodného hráče. Oceňuji konzistentnost a logickou návaznost argumentů, myšlenkový postup a formulace spojené nejenom s tvorbou herní sestavy. Schopnosti hráče nejsou určeny jenom čísly v přehledu postavy.

Ale abych nebyl pouze pozitivní a vyrovnal tak karmu ve světě. V sestavě chybí dotáhnout ještě nějaké ponky a vylepšit některé drahokamy. Je zde možnost pro zlepšení a já se těším, že časem budu moct zhodnotit „vyšperkovaného rangera“. 😉

2 Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

%d blogerům se to líbí: