Dark Legacy se na testovacích serverech nachází už několik dní. Od té doby se mi podařilo se párkrát na testovací server dostat a s novou hrou se seznámit. V této sekci naleznete často kladené otázky a odpovědi na ně.
V případě, že vás napadá nějaký dotaz, nebojte se využít kontaktního formuláře almanachu. Pokusím se zjistit odpovědi na nejčastější otázky a doplnit je do přehledu.
Nové dotazy, které byly přidány od poslední aktualizace této stránky jsou označeny zelenou barvou.
Informace zde uvedené pochází z verze 245_10 na test serveru. Výsledná podoba rozšíření hry se může lišit!
Rychlá navigace
- O Dark Legacy
- Runy
- Klenoty
- Drahokamy
- Práce na ponku
- Talenty (zkušenostní)
- Znalosti
- Skupinové talenty
- Nápoje a buffy
- Ingredience
- Vybavení
- Společníci
- Přípravy na CE
- Ostatní
O Dark Legacy
CE neboli Content Expansion je označení pro nadcházející rozšíření hry s názvem Dark Legacy. Obsahuje nová monstra, mapy, talenty, drahokamy, předměty (různé rarity i setových bonusů).
Předpokládané datum nahrání rozšíření je 3. 12. 2020.
Nový maximální level bude 100.
Čeká na nás více než 18 nových map.
Současná obtížnosti pekelná I až pekelná VII bude sjednocena do jedné pekelné obtížnosti. Vyšší, než pekelná bude poté obtížnost nemilosrdná a krveprolití.
Runy
Runy se budou nově vkládat do cetek, což jsou předměty ve speciální záložce inventáře (pod speciálním vakem) a nebudou nadále součástí standardní výbavy.
Cetky mohou vypadnout z poražených protivníků. Mají vždy různé rozpětí slotů v závislosti na levelu hráče a případné sloty mohou být otevřeny za temné mince.
Do cetek můžeme vložit až 40 run a maximálně 5 run od každého typu (tj. například 5 run vitality v celé výbavě).
Runy se vylepšují za pomoci runového prachu, který lze získat tavením run.
Runy nebudou mít už původní pojmenování (menší, normální, mocná a prvotřídní). Nově budou mít všechny stupně stejný název, lišit se budou barevnými raritami. Nejnižší runa bude mít šedou barvu, vyšší stupně pak budou zelené, modré a fialové. Současné prvotřídní runy budou převedeny na fialové runy.
Veškeré bonusy (u tohoto předmětu) byly převedeny na celkové bonusy. Runa vitality proto nyní namísto Body života (u tohoto předmětu) přidává body života celkově.
Ne. Runy na rychlost pohybu a útoku zůstaly zachovány.
Ano, došlo k přidání nových run, které navyšují skupinové talenty (na drop sféráků, zlata, zisk zkušeností apod.). Zároveň máme k dispozici runy na konkrétní elementární odolnosti, rychlejší regeneraci zdrojů a body zkušenosti.
Ano, runy zhodnocení půjdou v využít i v rámci rozšíření. Jejich užití by mělo být výhodnější než předtím.
Platí, že čím vyšší je level cetky, tím více má (a může maximálně mít) otevřených slotů. Nejlepší je rozšířit cetky na levelu 90 a výše, kde můžeme získat až 10 slotů. Například cetku na lvl 55 můžeme dropnout se čtyřmi sloty, ale rozšířit maximálně na pět slotů.
Ano, runy za drakeny (u Gnoba) a za čtyřlístky (u Zumpeho) půjdou i nadále koupit. Budou k dispozici nové runy, ale všechny runy půjde koupit pouze na nejmenším stupni.
Klenoty
Ne, klenoty se vkládají do speciálních cetek na klenoty. Získat je můžeme z poražených protivníků (stejně jako cetky na runy).
Budeme moct používat až 30 klenotů.
Ano, klenoty koalescence (nově pojmenované opály) lze rozložit za pomoci rozkladače opálů. Lze zakoupit za 35k temných mincí. Rozložením opálů obdržíme tři drahokamy na stejném stupni jako byl původní opál.
Plánuji vydat přehled i pro klenoty (zvláště vzhledem k tomu, že ve hře budou některé nové klenoty. Dají se drtit na zářivý prach. Limity jsou v současnosti stejné jako předtím, čili až 10 koalescencí (nově opálů), 3 klenoty duševní síly (z Gwenfary), 1 klenot ledového srdce atd.
Rozprášením klenotu obdržíme zářivý prach, který lze použít pro vylepšování drahokamů a klenotů.
Drahokamy
Nad královskými drahokamy jsou nyní lichoběžníkové a imperiální drahokamy. Oba tyto nové typy mají čtyři druhy – normální, vytříbený, brilantní a znamenitý. Současné zelené královské drahokamy by měly být převedeny na lichoběžníkové. Současné modré královské drahokamy by se měly stát vytříbenými lichoběžníkovými.
Drahokamy se vylepšují za pomoci zářivého prachu, který můžeme nyní získat rozložením drahokamů a klenotů.
Ano, těšit se můžeme na hned několik nových drahokamů. Zirkonit zvedá rychlost útoku. Rhodolit zvedá rychlost pohybu. Smaragd poskytuje hodnotu blokování. Zároveň byly přidány elementární diamanty (diamanty, které mají odolnosti vždy vůči jednomu z elementu), které mají čtyřikrát větší bonus odolností vůči jednomu elementu (např. ohni) oproti diamantům, které dávají odolnosti vůči všem elementům.
Elementární diamanty nám stejně jako ostatní drahokamy padají na mapách.
V každém předmětu můžeme mít až 10 drahokamů. V celé výbavě tak můžeme mít 120 až 130 drahokamů (v závislosti na tom, zda používáme jednoručku a štít nebo obouručku). Ametystů, Kyanitů, Diamantů a Rubínů můžeme mít až 50. Ostatních drahokamů můžeme mít 30.
Drahokamy můžeme vkládat do libovolných předmětů (můžeme klidně vložit rubíny do nárameníků).
Ano, drahokamy zhodnocení půjdou v využít i v rámci rozšíření. Jejich užití by mělo být výhodnější než předtím.
Recepty na ponkování vyšších stupňů drahokamů (lichoběžníkové a imperiální) se otevřou na vyšším levelu hráče.
Práce na ponku
Pro práci na ponku se nově využívají runy moci, které byly původně užívány pro vylepšování levelu předmětů.
Ne, level předmětu nelze vylepšit ani za pomoci ponku.
Současné unikáty mohou být na ponku použity pouze, pokud do nich bylo naponkováno za pomoci křišťálových či duchovních jader. V případě, že budete po rozšíření chtít použít své původní unikátní předměty, je třeba abyste je naponkovali.
Transfer očarování je nová metoda ponkování, která nám umožní přenést jedno či více očarování z jednoho předmětu do druhého předmětu. Přenášet takto můžeme libovolná očarování.
Ano, budeme moct přenášet očarování mezi libovolnými předměty. Můžeme tak třeba vzít očarování z obouruční zbraně a vložit jej do helmy či nárameníků.
Ano, půjde přenášet očarování i mezi jednotlivými zbraněmi i jiného druhu. Můžeme tak skutečně testovat všechny různé zbraně a kombinace. Původní zbraň, ze které jsme očarování vzali, bude pochopitelně zničena.
V současné době není nejjednodušší radit co a kam ponkovat, aby se hráč dobře připravil, protože nově bude možnost přenášet libovolná očarování do libovolného předmětu. Částečnou jistotou je přenést očarování (nejlépe zranění u tohoto předmětu) do obouruční zbraně a hodnotu kritických zásahů u předmětu do ozdoby zbraně, protože tyto dva předměty bude vhodné mít připravené už před rozšířením. Poté je půjde jen přenést např. do jiné zbraně či ozdoby.
Do almanachu bude přidán návod (a obrázky tam budou také), jak bude fungovat nový systém ponkování.
Talenty (zkušenostní)
Talentové body lze získat zvyšováním úrovně vaší postavy (za každou úroveň máme jeden talentový bod). Zároveň však půjdou získat i různými dalšími způsoby.
Nový talentový strom je rozdělen do několika sekcí. Aktivní talenty obsahují samotné schopnosti. Pasivní talenty upravují bonusy všech aktivních schopností na stejném řádku (například snižují spotřebu zdrojů či navyšují zranění).
Elementární talenty nám umožní se ztotožnit s jedním ze čtyř elementů. Změní podstatu některých našich schopností tak, aby způsobovaly elementární zranění a různé sekundární elementární efekty (výbuchy, dodatečné elementární projektily apod.).
Posledním způsobem, jak upravit svou herní postavu je volba talentové specializace. Například u Rytíře řádu Draka je volba mezi defenzivní specializací (více zbroje a regenerace životů) a ofenzivní specializací (více rychlosti útoku a regenerace zdrojů).
Některé schopnosti spolu jsou ve vzájemné synergii. Například Bojová zástava u rytíře řádu draka má silnější efekt za každý investovaný talentový bod v Brutálním obloukovém úderu. Je proto vhodné kombinovat mezi sebou schopnosti, které mají vzájemnou synergii a maximalizovat tak možný efekt.
Ano, některé unikátní předměty poskytují bonusové body k určitým talentům. Například Bearachův instunkt poskytuje +2 body k Brutálnímu obloukovému úderu.
Znalosti
Nový maximální level znalostí je 300.
Ano, nyní můžeme například do zranění obouručními zbraněmi vložit 24 bodů. Nově do tohoto budeme moct vložit až 60 bodů.
Drop znalostí můžeme navýšit za pomoci run hledače znalostí (šedá runa znalostí nyní navyšuje drop o 10% namísto původních +1) a novým skupinovým talentům, které navyšují drop znalostí ve skupině.
Skupinové talenty
Maximální level skupinových znalostí je 200.
Ano, skupinové efekty a hybnost byly nahrazeny za talenty, které skupině navyšují drop znalostí, sférických fragmentů, zlata, temných mincí a zisk zkušeností.
Budou převedeny na nové runy skupinového efektu. Více informací naleznete v tomto příspěvku.
Nápoje a buffy
Nápoje na životy a zdroje mají nyní cooldown. Běžné (šedé) nápoje obnovují 20% bodů života, ale doba dobíjení jsou 3 sekundy. Vylepšené (zelené) nápoje pak obnovují 40% bodů života, doba dobíjení je však navýšena na 6 sekund. Za každou raritu doplní nápoj o 20% více, ale zároveň je obnovovací doba navýšena o tři sekundy.
Nápoje zároveň můžeme krom zlata a temných mincí kupovat i za další měnu jako jsou kostěné mince a fragmenty materi.
Nápoje a buffy nakoupené před rozšířením nám zůstanou i po nahrání rozšíření.
Ingredience
Nově můžeme bylinky a rudy dropnout z dungeonů normálního světa. Pro těžbu rud a sběr bylinek jsou třeba multitooly (spotřební nástroje, které lze koupit za 500 temných mincí v obchodě).
Současná jádra budou převedena na runy moci, které můžeme využít pro ponkování.
Vybavení
Nový level předmětů, které jsou nyní na stupni 10, bude 75.
Hodnoty jednotlivých očarování budou upraveny na nový systém. Například současné maximální zranění u předmětu bude převedeno na nové maximální zranění u předmětu. Zároveň dojde k přeměně kritického zranění na hodnotu kritických zásahů u předmětu.
Bohužel level předmětu nelze navýšit. Jediný způsob, jak získat vyšší level předmětu je tento předmět dropnout na vyšší obtížnosti.
Nově přidaná zelená čísla obsahují přepočet očarování (u tohoto předmětu) na pevnou hodnotu. Mějme například zbraň, která má 1000 zranění v základních statech a očarování +50% zranění u tohoto předmětu. Zelené číslo bude poté zobrazovat hodnotu 500, protože toto konkrétní očarování nám přidává 500 zranění.
S výjimkou zbraně padají náhodné kombinace základních statů na jednotlivých předmětech. Můžeme proto např. získat jedny nárameníky, které poskytují hodnotu zbroje, odolností a zranění a druhé nárameníky, které navyšují zranění, body života a rychlost pohybu.
Pláště nově padají i z poražených protivníků a nemusíme je tvořit pouze za pomoci příze.
Prakticky všechna jedinečná očarování byla změněna tak, aby odpovídala novému systému. Prostřednictvím jedinečných očarování zároveň můžeme navýšit jednotlivé talenty.
Setové bonusy jsou ve většině případů také odlišné oproti stávající podobě setů.
Společníci
Budeme moct získat až čtyři nové společníky, kteří navyšují odolnosti vůči temnotě, zranění a hodnotu kritických zásahů.
Ne, bonusy ve sběratelské torně zůstávají zatím stejné jako před rozšířením.
Přípravy na CE
Odpověď na tuto otázku je složitá. Otevíráním kostek po rozšíření prakticky nepadají z kostek drahokamy, ale zároveň jednotlivé předměty lze tavit a prodávat v CE výrazně dráž. Jde tedy o to, zda hráči ocení více drahokamy či zlato a runy moci.
Nově budou runy dražší, než jsou nyní, a zároveň je koupíme na nejnižším stupni. Rozšíření však přinese nové runy (např. na navýšení skupinové talentu pro drop temných mincí), které půjde zakoupit.
I když sbírání ingrediencí vyžaduje spotřební nástroj za temné mince mohou nám ingredience padat z monster. Zároveň však může buffy a nápoje zakoupit i před rozšířením.
Emilie už po rozšíření nenabízí runy hledače znalostí, které jsou skvělým zdrojem runového prachu. Není proto od věci nakoupit navíc nějaké runy a po rozšíření je rozprášit, abychom mohli vylepšit ostatní námi používané runy.
Závisí na tom, zda chceme primárně ponkovat (pak se vyplatí tavit) nebo nakupovat předměty a hrát si s talenty (pak se vyplatí prodávat).
Osobně mohu doporučit čerstvým lvl 55 nakoupit nějaké runy na znalosti, nasbírat nějaké fragmenty materi, které se budou v rozšíření hodit a zkusit si otevřít některé z mezisvětů a třeba splnit úkolovou linii na ponkování (od Pohromy k ohromení) tak, aby byli na příchod nového rozšíření alespoň trošku připraveni a nemuseli ztrácet čas doděláváním úkolů či otevíráním mezisvětů (mezisvěty jsou sice v rozšíření pouze na třech nejvyšších obtížnostech, ale i přesto je výhodné k nim mít přístup už dříve).
Nemá moc smysl se nyní nějak cíleně zaměřovat na vybavení (tj. unikátní a setové předměty), protože většina hráčů po rozšíření svou výbavu stejně obmění.
Ostatní
Zlato se po rozšíření bude stále využít pro nákup nápojů, buffů, tavení run a drahokamů na ponku a pro spoustu dalších činností.
V současném stavu lze na spodní lištu vložit do rychlých slotů pět schopností.
Ne, premium nedostane žádné vylepšení. Nezapomeňte však, že poskytuje bonus k bodům zkušeností.
Původní kritické zranění bylo převedeno na hodnotu kritických zásahů. Čím více hodnoty kritického zranění budeme mít, tím vyšší bude i naše kritické zranění.
Původní účinnost blokování byla převedena na hodnotu blokování. Čím více hodnoty blokování budeme mít, tím vyšší bude i naše účinnost blokování.
Runy moci se budou využívat pro práci na ponku.
Lze spíše předpokládat, že namísto schémat jakožto předmětů v inventáři bude kompenzována naučená metoda vytváření zelených královských drahokamů. Pokud tedy budete mít v inventáři například šest zelených schémat, pravděpodobně neobdržíte 3 000 čtyřlístků.